Posts

Showing posts from February, 2011

Allahuakhbar~

What do you have to do when you've to face something that you never thought of ? something that is hard for you to handle with? Yeah, life must be complicated and all the thing that comes up was probably mean to test us. Allah gives you a problem and somehow when you've received those problems you think that it's too hard and you want to raise a white flag (give up). You put a blame on your fate and you put a blame to Allah. We forgot that problem comes because Allah do love us.

Hey, didn't we notice that we always ask Allah to always be beside us and we need Him to give a bless? Or did you never pray to Allah? So you're such a waste people. Allah do always be beside us as long as you want Him to be with you. He will be there for you. Allah loves you. Do you love Allah?

Time always running and never be turning back. Sometimes we forgot Him in our everyday life so that's why Solah is the way for to communicate us to Allah. Via Solah we could show Him some respe…

Ya Allah, sungguh aku sayang kepada rakan2 ku

Apa lagi yang aku mampu katakan kecuali Allhamdulillah kepada kurniaanNya. Kehadiran rakan2ku disisi, yang lama mahupun yang baru sangat memberi makna kepada aku. Walau yang lama semakin menyepi, tapi yang baru datang mengganti =')

Ya Allah, tiada apa yang aku harapkan istimewa dihati, kecuali rakan2 yang sudi berkongsi gembira dan menghiburkan hati yang lara. Setiap yang berlalu banyak hikmahnya. Tiada lagi kekosongan dihati. Kadang2 aku berasa syukur yang amat. Sehinggakan x mampu untuk aku mengucap melalui kata-kata.

Aku cuba mengawal percakapan aku. Lagi2 bahasa yang kotor2. Aku cuba bergaul dengan lebih ramai orang. Aku cuba melakarkan senyuman walau senyuman aku mahal =P

Aku sayang dengan mereka semua. Allah janganlah tarik rakan2 dari sisiku.

org da lama ada aku baru ada

Image

Sana Bday

Image
ni lah bday cake utk bday gurl kta. adek saya yg bongsu yg dah pon 11tahun. huhu.. snggup kakak dye ni korban masa blk umah sbb nak bwat kek ni. baek kan...

Gambar di Bukit Broga

Image

Broga Hill

Sampai je aku kat ats sana tmpt dak2 ktorg ade, mata aku gelap aku jatuh, masa tu aku x sedar lgsg. aku taw mcm mimpi. siyes aku rsa mimpi. aku rse aku kat katil kt hostel. ble aku bangun, tudung aku ilang bodo. rupenye dak2 ni pi bukak. malu ah aku.. dak gmi ramai. aku nmpk byk flash2 camera masa tuh.. plg aku malu aku tersungkur sbb tu aku xnak pergi mule2. Masa dlm kete aku x sedap ati.. aku cube gembirakan diri aku dgn bwat benda pelik. huhu~

Lama gak aku x sedo diri. huhu~ lepas ni mmg tggl kenangan la aku nak naek broga lagi. dgn curamnya. gayat gler. aku asyk pk aku terjatuh ke bwh je masa tu.. negatif thinking gler.. my god. masa aku da ok tuh, ak dok dkt ngn gohan. makin lama makin ramai org. mmg penuh gler ah broga hill pagi tuh. huhu~ masa tu aku da ok, da bole sembang2 gelak2 ngn dak2 ni. bodo kan aku. selama aku g camping, x penah aku rasa mcmni. x pernah aku pitam. x pernah aku menggedik jatuh2 sumer. mmg gedik. aku rase cm nak tampar. selsema aku igt da elok, last2 ade…

Karnival Di Presint 2, Putrajaya

Image
semalam aku ke putrajaya dengan ujannya mula2 x trun then tbe2 trun. ishhh~ tp ktorg tlah berkongsi membeli payung yg sangat COLORFUL RM15. then ktorg ke IOI Puchong. Di sana gwa membeli sehelai kemeja kotak2 yg beli satu free 1. Berbaloi baloiiiiiiiiiiii~





No Rules Netball

hey hari ni lepas kelas ptg, ktorg blk  bilik gosip sakan la msg2 bengang pasal fyp. tp aku bkn nak cter pasal fyp tuh. hehehe~ mlm pas hbs solat sume, ktorg gerak ke kompleks sukan.

fyi, court netball basketball tuh sume frst tyme hanun jejak. yew FIRST TIME keyh. hehe.. yg men, hanun, kak dyg, jimang, bell, mira, abby  dan an.

ok. mula2 bell g dlu. kak dyg plak kata, saja trun nak tgk ktorg maen jek. last2 ble strt men netball. kemaen dye plak yg lebih da mcm kera lagaknya. ishhh~ geram jek. sbb dye asek halang hanun. tp siyes ktorg men cm org giler... mcm gelak jek lebih mmg semput gler la..

tp kump ktorg menang. meng satu gol jek. hanun geng ngn abby ngn mira hasil lat tali lat. yg selebihnya kump len. tp seronok kot. mmg kering tekak ni. hanun actlly x sehat sgt. tp nak maen nak kasi kuar peluh. tp tu ah. seksa tekak menjerit lalak gelak sumerr...

suara skrg cm ella pulok doh.. hahaha... sgt sexy yew... xde lah. then ktorg end up men bola beracun yg ntah apa2 ntah. siyes tekak a…

Hajat

Keje aku kalo cuti menghitung hari jek la. Xdenye aku nak dok itung duet. Ko ingat duet dtg langit ka? Aku cam biasa asek dok ungkit pasal kasut. hahahaha.~ bangang tol...

Weyh tolong ah sape2 blanja aku . Aku nak kasut okeyh!! huhu  -_____-    aku nak mnx mak aku belikn tapi kesian plak sbb mak aku byk duet hbs sbb bwat umah. huhu~ x sampai ati plak. Xpe lah. Biar je lah kasut tu berlubang dlu baru kte beli (dgn nada sedih). Apa salahnya bersusah payah jap. huhu~

Nak soh aku beli kasut yg  biasa2 tuh mmg xnak ah aku. kejap jek terkopak. Lagipon agak2 la dok  GMI ni keje bengkel, sat g spanar ke apa2 bnda berat hempap kaki aku naya.. (alasan pdhal safety boot ada) . hahah~ xdelah. sbnrnye aku xnak ah. Siyes seumur hdup aku, frst tyme aku beli ksut mahal tu pun yg Converse jek. Bukan apa. Dlu mana ade dwet. Aku bli kasut tu pon gne duet MARA yg dapat sekepok RM3780 tu kot. Tu pon tolak RM1300 aku kasi mak aku.. RM300 plak lesap ade org curi...

Mmg aku beli tuh, beli beg, baju sume, ak…